Gestart op Texel

21 juli 2016 - Texel, Nederland

De vakantie is begonnen. Maandag 18 juli startte de proefrit met de HY. Maud op kamp, Marloes in Kopenhagen en Wies op Beverkamp; een uitgelezen kans om samen het avontuur aan te gaan naar Texel. Maandagochtend alle laatste dingetjes in de bus vastgezet en aangevuld. Het lijkt wel of je met z'n tweeën net zoveel nodig hebt als met vijf. Om een uur of tien vertrokken we via de wat klein

ere wegen. Eerst de driemerenweg en van daaruit richting Alkmaar waarna we om twaalf uur de boot naar Texel hadden. Op advies van Esther de laatste broodjes meegenomen voor de altijd       geïnteresseerde meeuwen. Meeuwen voeren

Aangekomen broodjes en andere belangrijke dingen gekocht bij de Jumbo en nadat we die op een bankje in het centrum hadden opgegeten door naar onze kampeerplek in de Cocksdorp.

Texels bier

Camping de Robbenjager waar we heerlijk genoten van het mooie weer. Bij de herberg van de Cocksdorp heel rustig gegeten. Eten bij de herberg in de cocksdorp

Toen het belangrijke moment  dat we  zouden gaan slapen in de HY. Zou het werken met die kussens en de uren die in het bedenken van de bedconstructie zijn gaan zitten? Het ombouwen ging vlot. HEt zag er al snel uit als een heerlijk bedje. IK probeerde het als eerst want Frank ging nog even wat afwerken bij het licht van de Texelse vuurtoren. 'SMorgens bleek dat we toch wel wat beenlengte tekort kwamen maar we waren al druk aan het nadenken over een haalbare oplossing. Ontbeten in de stralende zon. Zo stralend dat we zelfs de schaduw opzochten.

• Ontbijt op Texel ​

Frank heeft zich nog lekker vermaakt met het maken van een foto van de HY met de vuurtoren. Best mooi geworden!

•  Vuurtoren met Hy
  • Voor deze avond hadden we bedacht dat we op het strand zouden eten bij de vuurtoren en de zonsondergang. Was warm en heel relaxed. Hele mooie zonsondergang. Vannadaag hadden we ineens de ingeving dat we het matras konden laten uitsteken en dan het hoofd kussen ter opvulling bovenin kunnen leggen en dat bleek een gouden gedachte. Heerlijk geslapen met een heerlijke beenlengte. De laatste dag alweer. Om twaalf uur richting Oudeschild om te kijken of Kaap Skil geschikt is voor groep 8 en dat is het! Daarna door naar den Burg voor wat dingetjes en een gecoache natuurlijken toen door naar het pont. Was net weg dus even op de volgende wachten. om vijf uur mochten we mee. Vanaf denHelder naar Julianadorp de kustlijn gevolgd. In bergen wat gegeten en daarna door naar huis. Was kort maar erg prettig!  Cache Texel

1. Pap en Mam:
    22 juli 2016
    Het meeste heb ik gisteren gehoord maar toch hartstikke leuk. Houd hem er maar in voor de grote vakantie.